2011. január 18., kedd

Irracionalitás felsőfokon

Bevallom, az utóbbi néhány hétben elég mély lelki válságot éltem át. De úgy a javából. Senki és semmi nem volt jó, nem találtam a helyem, dühöngtem, csapkodtam (nyugi, nem bánottam senkit, eltekintve néhány ajtószárnytól és a sütifalótól, de azért még ők is egyben vannak). Szóval elég ijesztő votlam saját magam számára is.

Ebben a meglehetősen labilis lelkiállapotban mentem el a szokásos heti Zumba órámra, ezúttal nem a szokásos helyre, hanem egy fittnes terembe. Na ott aztán van tükör dögivel mindenhol, nem mondom, nem hiányzott az akkori önmagamnak. A szemben lévő tükörben egy béna botsáska voltam, a mellettem lévőben pedig egy jólfejlett maceszgombóc. Megtörten tértem haza.

Aztán a férjem a kezembe nyomta Paul Hauck Föl a fejjel! c. könyvét és én rájöttem milyen rohadtul neurotikusan viselkedtem az elmúlt hetekben. Na nem mintha ezt nem tudam volna addig is, de így elolvasva és persze lehetséges megoldásokat a kezembe kapva, már más volt a leányzó fekvése. (Aki szeretne humorosan, lényegretörően, halál egyszerűen és mégis véresen komolyan megismerkedni a lélek apró cseprő ügyeivel, olvassa el a fent említett manus könyveit. - a szerk.)
Azóta már átrágtam magam a Fő a nyugalom! c., a düh és frusztráció kezelését megtanító könyvén is és már olvasom a következőt. Ne várjátok tőle, hogy leordítja a fejeteket, mint Csernus doktor, akit bár tisztelek és aláírom, hogy sok embernél már csak ez működik, mégsem értek vele feltétlenül egyet a módszerét illetően. Mert személy szerint, ha én tudom hogy hülye vagyok és változtatni is szeretnék, attól még nem leszek jobban és jutok egyről a kettőre, ha ő is ordítva lehülyéz. Sőt!

Ma, immáron stabilabb lelkiállapotban ismét ellátogattam a fent említett fitness terembe Zumbázni és megint láttam magam a tükörben és megint botsáska voltam, meg macesz gombóc, DE: most már képes voltam legyőzni azon irracionális elképzelésemet, hogy az ember egyszerre lehet botsáska és maceszgombóc. Hát nem röhejes, hogy milyen módszerekkel próbálják elhitetni, hogy te nem vagy tökéletes és ezért mindenképpen ide kell még járnod, amíg világ a világ? :-D Ha legközelebb ilyen helyre látogattok el, ez is jusson eszetekbe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mondd a magadét...